Bulgària, el primer destí del Cor Xamusia

10/04/2015

Creuem fronteres per primera vegada! Després d’aparèixer en un diari búlgar i convertir el vídeo del nostre sopar de final de curs en viral entre la comunitat búlgara, vam ser convidades per l’ajuntament de Lovech a participar a la Festa de les Flors. Aquesta festa coincideix amb l’arribada de la primavera i simbolitza l’entrada de Jesús a Jerusalem pels ortodoxes. Els passats dies 2, 3, 4 i 5 d’abril vam poder gaudir d’una gran experiència per Bulgària on a més a més de difondre la cultura catalana, també ens vam integrar en la cultura búlgara tot participant en balls i danses tradicionals i provant tots els plats típics que se'ns posaven al davant.

Durant aquests 4 dies, a més a més de passar-nos-ho d'allò més bé, fer visites a castells, monestirs i museus, vam realitzar tres actuacions que constaven d’un recull de cançons catalanes i búlgares. La primera, el dia 3 a Costynia, el poble natal de la Neli Petkova, la noia búlgara que resideix a Vilafranca i va penjar el vídeo a les xarxes socials (gràcies Neli, sense tu no hagués estat possible!). Es tracta d’un petit poble situat a 40km de Lovech on vam ser rebudes per tots els seus habitants vestits amb robes tradicionals i un ram de lilars, símbol de salut i felicitat. Un poble humil que es va entregar a nosaltres. Els altres dos concerts van ser a Lovech, a la plaça del centre de la ciutat en motiu de la Festa de les Flors. Dissabte a la tarda vam actuar coincidint amb grups de danses tradicionals del país i diumenge al matí vam tenir l’oportunitat d’obrir la Fira. El públic es va emocionar i va apreciar la difusió de la cultura búlgara fora de les seves terres. Tanmateix, van gaudir dels nostres cants, remarcant la nostra bona pronuncia.

Un primer viatge que mai oblidarem i que esperem sigui el primer de molts que arribaran.